5-MINUTERSTRÄNING · 5 sändningar med Maria Sundberg

Ge dig själv fem minuters träning dagligen och du kommer att märka skillnad. Du kommer bl.a. få mer energi, bli gladare och ökad kreativitet. Här delar Maria med sig av sina bästa korta vardagstips för ökad blodcirkulation i fem stycken 20-minuters sändningar.

  • #5minutersträning med Maria – Spring i backe · 20 min
  • #5minutersträning med Maria – Promenadgympa 1 · 20 min
  • #5minutersträning med Maria – Promenadgympa 2 · 20 min
  • #5minutersträning med Maria – Morgongymnastik 1 · 20 min
  • #5minutersträning med Maria – Morgongymnastik 2 · 20 min

Köp alla fem sändningarna till rabatterat pris!

100 kr 100 kr

Spring i backe

Maria visar dig hur du kan använda en kort uppförsbacke för att få upp pulsen och använda mer och andra muskler än du gör på din promenadrunda.

Många är vi som gillar promenader. Det är härligt att njuta av den friska luften och lyssna till naturens ljud. Promenader ger oss ny blodcirkulation och det gillar vår kropp och hjärna. Men för att kroppen ska fungera på bästa sätt över tid behöver den få jobba lite mer. Vi behöver få upp pulsen och använda våra muskler på ett lite mera ansträngande sätt än vi gör när vi promenerar.

Promenadgympa No 1

Maria visar dig hur du på din promenadrunda kan stanna till och göra ett fåtal övningar där du utmanar de muskler som normalt inte arbetar när du promenerar.

Promenadgympa No 2

Promenadgymnastik - 5 övningar som kompletterar din promenad för ett starkare du.

Varför är det viktigt?
Ju fler muskler du kan använda på en vecka desto starkare kropp bygger du. Du får inte bara starkare muskler utan skelett, hår, hud och immunförsvar.

Morgongymnastik No 1

Har du läst boken Hjärnstark? Då vet du hur viktigt det är med ökad blodcirkulation till hjärnan för välmående och kreativitet. Du har säkert känt känslan flera gånger - hur en promenad gjort dig mer glad, pigg, och alert. Du kanske även hittade lösningen på något av dina problem på promenaden. När vi får igång blodcirkulationen i kroppen och hjärnan får mera blod och nytt syre - ja då fungerar den bättre.

Morgongymnastik No 2

I den här sändningen vill Maria visa dig och låta dig uppleva hur du enkelt kan skapa mer blodcirkulation i din kropp och till din hjärna med enkla gymnastikövningar. Det behöver inte och ska inte vara krångligt att röra på sig. Gör vi saker för krångliga - ja då blir de inte av. För att genomföra de här övningarna behöver du bara dig själv och kläder som inte sitter åt för mycket.

Maria Sundberg

Träningsnördig hälsocoach som älskar kettlebell och vetenskap.
Kommande LIVE sändningar
PLAY sändningar

Du gillar kanske också…

Scroll to Top