YINYOGA 2 · 6 sändningar med Sofia Dejke

I yinyoga arbetar vi med kroppens bindväv med hjälp av avslappning och stannar en längre stund i varje position. Långsamt och med hjälp av tid och gravitation kommer vi djupare. Det gör varje position till en möjlighet till meditation.

  • #yinyoga 2 – för mer vighet · 60 min
  • #yinyoga 2 – kort workshop med utvalda positioner (1). 20 min
  • #yinyoga 2 – kort workshop med utvalda positioner (2). 20 min
  • #yinyoga 2 – för mjukhet. 20 min
  • #yinyoga 2 – för hjärtat. 20 min
  • #yinyoga 2 – för lugn och ro. 20 min

Köp alla 6 sändningarna till rabatterat pris!

180 kr 180 kr

#yinyoga 2 - för mer vighet · 60 min med Sofia Dejke

Varmt välkommen till en timmes morgonyoga. Rulla ut en matta, plocka med dig lite kuddar och någon filt och ta plats.

#yinyoga 2 – kort workshop med utvalda positioner, del 1. 20 min med Sofia Dejke

Kanske har du hört talas om yinyoga men aldrig provat. Kanske är du van vid yinyoga och har det som en självklar del av dina dagliga rutiner. Kanske har du ingen aning om vad yinyoga är. Det spelar ingen roll. Här får du veta mer om yinyoga och några utvalda positioner. Du får lära dig hur du kan anpassa dem så att de fungerar bra för dig, dina knän, din rygg och din nacke. Du får lära dig vilka förändringar du kan göra och vad du ska vara vaksam på. I lugn och ro tar vi det steg för steg.

Du behöver en matta eller ett mjukt underlag att vara på, en hög med kuddar och kanske någon filt.

Kan ses till 14 mars 2021

#yinyoga 2 – kort workshop med utvalda positioner, del 2. 20 min med Sofia Dejke

Kanske har du hört talas om yinyoga men aldrig provat. Kanske är du van vid yinyoga och har det som en självklar del av dina dagliga rutiner. Kanske har du ingen aning om vad yinyoga är. Det spelar ingen roll. Här får du veta mer om yinyoga och några utvalda positioner. Du får lära dig hur du kan anpassa dem så att de fungerar bra för dig, dina knän, din rygg och din nacke. Du får lära dig vilka förändringar du kan göra och vad du ska vara vaksam på. I lugn och ro tar vi det steg för steg.

Du behöver en matta eller ett mjukt underlag att vara på, en hög med kuddar och kanske någon filt.

Kan ses till 21 mars 2021

I lager

#yinyoga 2 - för mjukhet. 20 min med Sofia Dejke

Torsdagens yinyoga ger dig fyra yinyoga-positioner att utgå från när du vill bli lite mjukare och smidigare. Kanske är du stel och öm i rygg, höfter och ben. Vi går långsamt fram. I yinyoga stannar vi en längre stund i varje position. Vi arbetar med kroppens bindväv med hjälp av avslappning. Det ska inte göra ont. Långsamt och med hjälp av tid och gravitation kommer vi djupare. Ibland tar det några minuter, ibland flera månader, innan du märker att det händer något.
En viktig del i yinyoga är också det att vi faktiskt stannar länge. Det gör varje position till en möjlighet till mediation.

#yinyoga 2 - för hjärtat. 20 min med Sofia Dejke

Torsdagens yinyoga ger dig fyra yinyoga-positioner som hjälper dig att få kontakt med ditt hjärta. Både den fysiska bröskorgen och känslan i hjärtat. Vi gör dem tillsammans och du får en avslappnande avslutning.
I yinyoga stannar vi en längre stund i varje position. Vi arbetar med kroppens bindväv med hjälp av avslappning. Det ska inte göra ont. Långsamt och med hjälp av tid och gravitation kommer vi djupare. Ibland tar det några minuter, ibland flera månader, innan du märker att det händer något.
En viktig del i yinyoga är också det att vi faktiskt stannar länge. Det gör varje position till en möjlighet till mediation.

#yinyoga 2 - för lugn och ro. 20 min med Sofia Dejke

Torsdagens yinyoga ger dig fyra yinyoga-positioner som ger lugn och ro. Vi gör dem tillsammans och du får en avslappnande avslutning. I yinyoga stannar vi en längre stund i varje position. Vi arbetar med kroppens bindväv med hjälp av avslappning. Det ska inte göra ont. Långsamt och med hjälp av tid och gravitation kommer vi djupare. Ibland tar det några minuter, ibland flera månader, innan du märker att det händer något. En viktig del i yinyoga är också det att vi faktiskt stannar länge. Det gör varje position till en möjlighet till mediation.
Du behöver kanske ett yogabolster (eller en fast kudde eller en rullad trasmatta) och en filt. Vi använder dem som stöd och hjälp i både positioner och vila. Du kan ha en yogamatta att vara på, eller något annat som är lite mjukt.

Sofia Dejke

Ägare av Studio Karma, yogalärare och inspiratör.
Kommande LIVE sändningar
PLAY sändningar

Varukorg
Scroll to Top